Uwaga – zmiana stałej organizacji ruchu na ul. Warszawskiej w Giżycku

Aktualizacja: w dniu 17.12.2020 r. sygnalizacja zostanie uruchomiona w trybie awaryjnym, a od dnia 23.12.2020 r. rozpocznie się właściwe funkcjonowanie sygnalizacji (w trybie stałoczasowym, bez funkcjonowania przycisków dla pieszych). W sezonie turystycznym (1 czerwca – 31 sierpnia) sygnalizacja na przejściu będzie pracować w programie akomodacyjnym przez całą dobę. Poza sezonem program akomodacyjny będzie realizowany za dnia, a w godzinach nocnych sygnalizacja będzie pracować w trybie awaryjnym (sygnał żółty pulsujący dla kierujących). W przypadku znacznego zmniejszenia natężenia ruchu spowodowanego przez epidemię, dopuszczamy możliwość stałego przełączania sygnalizacji świetlnej w tryb awaryjny.

Informujemy, że od połowy grudnia 2020 r. planowana jest zmiana stałej organizacji ruchu na ul. Warszawskiej w Giżycku (w obrębie przejścia dla pieszych przy pasażu portowym i na skrzyżowaniu z ul. Kętrzyńskiego).
Na przejściu dla pieszych zostanie zamontowana sygnalizacja świetlna. W celu optymalizacji sterowania sygnalizacją świetlną, sygnalizacja będzie wyposażona w system detekcji umożliwiający rejestrację wzbudzeń pieszych (przyciski zgłoszeniowe z potwierdzeniem optycznym przyjęcia zgłoszenia). Przyciski dla pieszych zlokalizowane na masztach będą miały za zadanie przekazać żądanie światła zielonego do sterownika. Jeżeli grupa kołowa otwarta była krócej niż 45 s wówczas sterownik utrzyma otwarcie grup kołowych do 45 s i następnie otworzy grupę pieszą na czas 10 s.
W obecnej sytuacji pandemicznej COVID-19 sygnalizacja będzie pracować bez konieczności wzbudzania przyciskami w cyklu stałoczasowym: faza nr 1 (otwarta grupa kołowa czas 45 s), faza nr 2 (otwarta grupa piesza czas 10 s). Długość całego cyklu 69 s.
Dodatkowo na skrzyżowaniu ul. Warszawskiej i ul. Kętrzyńskiego w celu zdyscyplinowania kierowców do nie blokowania skrzyżowania zostanie zastosowany tzw. „blue box”.
„Blue box” to wyznaczone na środku skrzyżowania pole, pomalowane w niebieskie pasy tworzące kratę, na które nie można wjeżdżać, jeśli nie ma się możliwości jego opuszczenia, czyli wyjechania ze skrzyżowania. Rozwiązanie to funkcjonuje w wielu miastach Europy Zachodniej jako tzw. „yellow box”.
Prosimy o zachowanie ostrożności i zwracanie uwagi na wprowadzane zmiany w stałej organizacji ruchu.

Grzegorz Moszczyński
Dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych
w Giżycku

Wielkość czcionki
Kontrast