Menu kontekstowe
- Roboty w pasie drogowym:
– etap projektowania
– etap wykonawstwa - Umieszczanie w pasie drogowym urządzeń infrastruktury technicznej niezwiązanej z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego (tzw. urządzenie obce).
- Umieszczanie w pasie drogowym obiektów budowlanych niezwiązanych z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego:
– etap projektowania
– etap wykonawstwa
– etap zajęcia pasa drogowego przez wybudowany obiekt - Umieszczanie reklam.
- Umieszczanie materiałów wyborczych.
- Zajęcie pasa drogowego na prawach wyłączności w celach innych niż wymienione w pkt 1-5:
a) sezonowe punkty handlowe i usługowe,
b) ogródki gastronomiczne,
c) stanowisko postojowe zastrzeżone P-20 „koperta”,
d) inne niż wymienione wyżej (np. składowanie materiałów, stoiska informacyjne, itp.). - Awarie.
- Uzgadnianie lokalizacji obiektów budowlanych na terenach przyległych do pasa drogowego.
- Zjazdy indywidualne i publiczne.
– etap projektowania,
– etap wykonawstwa z wnioskami do pobrania - Projekt organizacji ruchu na czas robót.
- Informacje ogólne.
W razie konieczności usunięcia awarii urządzeń niezwiązanych z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego, a znajdujących się w pasie drogowym, prowadzący roboty po zlokalizowaniu awarii ma obowiązek niezwłocznie zawiadomićo tym zarząd dróg i w porozumieniu z nim określić termin i powierzchnię zajętego pasa drogowego. Za wejście w pas drogowy, bez zawiadomienia zarządu dróg, przekroczenie ustalonego terminu i powierzchni zajęcia pasa drogowego, zarząd dróg wymierza karę pieniężną w wysokości 10-krotności opłaty. Przy czym zajęcie pasa drogowego przez okres krótszy niż 24 godziny jest traktowane jak zajęcie pasa drogowego przez 1 dzień. Zajmujący pas drogowy jest zobowiązany zapewnić bezpieczne warunki ruchu i przywrócić pas do poprzedniego stanu użyteczności w określonym terminie.
- Podmiot uprawniony do składania wniosku:
- inwestor,
- projektant umocowany pełnomocnictwem inwestora.
- Wymagane dokumenty:
- wniosek, który należy złożyć niezwłocznie po usunięciu awarii >> pobierz
- oryginał aktualnej mapy sytuacyjno – wysokościowej w skali 1:500 lub 1:1000 z zaznaczeniem np. kolorem zielonym granic pasa drogowego i zapisem o treści „granice pasa drogowego” umieszczonego obok zaznaczenia lub w stworzonej legendzie wraz z podaniem miejsca awarii oraz wymiarów zajęcia pasa drogowego.
Mapa powinna odzwierciedlać aktualny w chwili prowadzenia przez organ postępowania stan faktyczny i prawny nieruchomości zlokalizowanej w analizowanym obszarze. Kopia mapy powinna być opatrzona pieczęciami i podpisami organu prowadzącego zasób informacyjny, w którym znajduje się oryginał tego dokumentu. W przypadku map utworzonych elektronicznie z wykorzystaniem państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego należy podać na dokumencie identyfikator ewidencyjny materiału zasobu – oznaczenie KERG,
- harmonogram robót w przypadku etapowego prowadzenia robót,
- pełnomocnictwo w oryginale lub notarialnie poświadczony odpis pełnomocnictwa,
upoważniające do występowania w imieniu i na rzecz inwestora, - opłata skarbowa w wysokości 17,00 zł od każdego złożonego pełnomocnictwa,
- na żądanie organu, inne niezbędne dokumenty, które przyczynią się do dokładnego wyjaśnienia stanu faktycznego i tym samym trafnego rozpatrzenia sprawy.
- Miejsce składania dokumentów:
Wniosek w sprawie uzyskania zezwolenia należy złożyć w Zarządzie Dróg Powiatowych w Giżycku, 11-500 Giżycko ul. Węgorzewska 4; w dniach od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:00 do 15:00.
- Rozpoznanie wniosku:
Poszczególne sprawy rozpatrywane są w poniższych terminach, przy czym dany termin zostanie zachowany wyłącznie, gdy wniosek spełnia wszystkie wymogi formalne:
- sprawy nie wymagające postępowania wyjaśniającego lub uzupełniającego rozpatrywane są niezwłocznie, tj. w terminie do 14 dni,
- sprawy wymagającej postępowania wyjaśniającego, nie później niż w ciągu miesiąca,
- sprawy szczególnie skomplikowane, nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od złożenia wniosku.
Do powyższych terminów, nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa
do dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony albo z przyczyn niezależnych od organu rozpatrującego sprawę.
- Rozstrzygnięcie sprawy:
Rozstrzygnięcie sprawy następuje w drodze decyzji administracyjnej, która określa w szczególności:
- imię i nazwisko oraz adres lub nazwę i siedzibę podmiotu występującego o decyzję administracyjną,
- cel zajęcia pasa drogowego,
- powierzchnię zajmowanego pasa drogowego,
- okres zajęcia pasa drogowego,
- wysokość opłaty za zajęcie pasa drogowego oraz sposób jej uiszczenia,
- warunki zajęcia pasa drogowego oraz warunki przywrócenia go do poprzedniego stanu użyteczności.
- Tryb odwoławczy:
Od decyzji przysługuje stronie odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Olsztynie za pośrednictwem Zarządu Dróg Powiatowych w Giżycku, w terminie 14 dni od doręczenia.
- Podstawa prawna:
- ustawa z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (tekst jedn.: Dz. U. z 2015 r., 460 ze zm.),
- rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 1 czerwca 2004 r. w sprawie określenia warunków udzielania zezwoleń na zajęcie pasa drogowego (Dz. U. Nr 140, poz. 1481 ze zm.),
- ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jedn.: U. z 2013 r. poz. 267 ze zm.),
- rozporządzenie Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 5 września 2013 r. w sprawie organizacji i trybu prowadzenia państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego (Dz. U. 2013 r. poz. 1183),
- ustawa z dnia 14 lutego 1991 r. Prawo o notariacie (tekst jedn.: Dz. U. 2014 r. poz. 164 ze zm.),
- ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (tekst jedn.: Dz. U. 2015 r. poz. 783 ze zm.).