Menu kontekstowe
- Roboty w pasie drogowym:
– etap projektowania
– etap wykonawstwa - Umieszczanie w pasie drogowym urządzeń infrastruktury technicznej niezwiązanej z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego (tzw. urządzenie obce).
- Umieszczanie w pasie drogowym obiektów budowlanych niezwiązanych z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego:
– etap projektowania
– etap wykonawstwa
– etap zajęcia pasa drogowego przez wybudowany obiekt - Umieszczanie reklam.
- Umieszczanie materiałów wyborczych.
- Zajęcie pasa drogowego na prawach wyłączności w celach innych niż wymienione w pkt 1-5:
a) sezonowe punkty handlowe i usługowe,
b) ogródki gastronomiczne,
c) stanowisko postojowe zastrzeżone P-20 „koperta”,
d) inne niż wymienione wyżej (np. składowanie materiałów, stoiska informacyjne, itp.). - Awarie.
- Uzgadnianie lokalizacji obiektów budowlanych na terenach przyległych do pasa drogowego.
- Zjazdy indywidualne i publiczne.
– etap projektowania,
– etap wykonawstwa z wnioskami do pobrania - Projekt organizacji ruchu na czas robót.
- Informacje ogólne.
Zajęcie pasa drogowego na cele niezwiązane z budową, przebudową, remontem, utrzymaniem i ochroną dróg, wymaga odpłatnego zezwolenia wydawanego w drodze decyzji administracyjnej przez zarząd dróg. Uzyskanie zezwolenia, poza innymi przypadkami, dotyczy umieszczenia w pasie drogowym obiektów budowlanych niezwiązanych z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego. Opłata za zajęcie pasa drogowego ustalana jest jako iloczyn liczby metrów kwadratowych powierzchni pasa drogowego zajętego przez rzut poziomy obiektu budowlanego, liczby dni zajmowania pasa drogowego i stawki opłaty za zajęcie 1 m2 pasa drogowego.
- Podmiot uprawniony do składania wniosku:
- inwestor,
- projektant umocowany pełnomocnictwem inwestora.
- Wymagane dokumenty:
- wniosek >> pobierz
- mapa do celów projektowych w skali 1:500 lub 1:1000 z zaznaczeniem np. kolorem zielonym granic pasa drogowego i zapisem o treści „granice pasa drogowego” umieszczonym obok zaznaczenia lub w stworzonej legendzie wraz z podaniem wymiarów planowanej powierzchni zajęcia pasa drogowego,
Mapa powinna odzwierciedlać aktualny w chwili prowadzenia przez organ postępowania stan faktyczny i prawny nieruchomości zlokalizowanej w analizowanym obszarze. Kopia mapy powinna być opatrzona pieczęciami i podpisami organu prowadzącego zasób informacyjny, w którym znajduje się oryginał tego dokumentu. W przypadku map utworzonych elektronicznie z wykorzystaniem państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego należy podać na dokumencie identyfikator ewidencyjny materiału zasobu – oznaczenie KERG,
- pełnomocnictwo w oryginale lub notarialnie poświadczony odpis pełnomocnictwa, upoważniające do występowania w imieniu i na rzecz inwestora,
- opłata skarbowa w wysokości 17,00 zł od każdego złożonego pełnomocnictwa,
- na żądanie organu, inne niezbędne dokumenty, które przyczynią się do dokładnego wyjaśnienia stanu faktycznego i tym samym trafnego rozpatrzenia sprawy.
- Miejsce składania dokumentów:
Wniosek w sprawie uzyskania zezwolenia należy złożyć w Zarządzie Dróg Powiatowych w Giżycku, 11-500 Giżycko ul. Węgorzewska 4; w dniach od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:00 do 15:00.
- Rozpoznanie wniosku:
Poszczególne sprawy rozpatrywane są w poniższych terminach, przy czym dany termin zostanie zachowany wyłącznie, gdy wniosek spełnia wszystkie wymogi formalne:
- sprawy nie wymagające postępowania wyjaśniającego lub uzupełniającego rozpatrywane są niezwłocznie, tj. w terminie do 14 dni,
- sprawy wymagającej postępowania wyjaśniającego, nie później niż w ciągu miesiąca,
- sprawy szczególnie skomplikowane, nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od złożenia wniosku.
Do powyższych terminów, nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa do dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony albo z przyczyn niezależnych od organu rozpatrującego sprawę.
- Rozstrzygnięcie sprawy:
Rozstrzygnięcie sprawy następuje w drodze decyzji administracyjnej, która określa w szczególności:
- imię i nazwisko oraz adres lub nazwę i siedzibę podmiotu występującego o zajęcie pasa drogowego,
- cel zajęcia pasa drogowego,
- powierzchnię zajmowanego pasa drogowego,
- okres zajęcia pasa drogowego,
- wysokość opłaty za zajęcie pasa drogowego oraz sposób jej uiszczenia,
- warunki przywrócenia pasa drogowego do poprzedniego stanu użyteczności.
- Tryb odwoławczy:
Od decyzji przysługuje stronie odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Olsztynie za pośrednictwem Zarządu Dróg Powiatowych w Giżycku, w terminie 14 dni od doręczenia.
- Podstawa prawna:
- ustawa z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (tekst jedn.: Dz. U. z 2015 r., 460 ze zm.),
- rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 1 czerwca 2004 r. w sprawie określenia warunków udzielania zezwoleń na zajęcie pasa drogowego (Dz. U. Nr 140, poz. 1481 ze zm.),
- ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jedn.: U. z 2013 r. poz. 267 ze zm.),
- rozporządzenie Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 5 września 2013 r. w sprawie organizacji i trybu prowadzenia państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego (Dz. U. 2013 r. poz. 1183),
- ustawa z dnia 14 lutego 1991 r. Prawo o notariacie (tekst jedn.: Dz. U. 2014 r. poz. 164 ze zm.),
- ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (tekst jedn.: Dz. U. 2015 r. poz. 783 ze zm.).